• Interiér restaurace Sportovní areál Vitality
  • Interiér restaurace Sportovní areál Vitality
  • Gastro vitální restaurace
  • Slavnostní tabule Vitality Slezsko

Kondiční příprava tenistů SK VITALITY

 

Kondiční příprava je nedílnou a nezbytnou součástí každého tenisty, a proto i naši hráči tvrdě pracují na této činnosti.
 
Cílem kondiční přípravy je :
- zvyšovat fyzickou zdatnost
- rozvíjet všestrannost doplňkovými sporty 
- kompenzovat jednostranné tenisové zatížení
- otužovat organismus
- naučit správnému rozcvičení a strečinku (a to jak před tréninkem či zápasem, tak i po tréninku, zápasu)
- naučit tenisty jako sportovce individuálního sportu i kolektivnímu chápání sportu a  spolupráci v něm

Tyto přípravy probíhají 3x týdně v areálu Vitality Slezsko. V pondělky je trénink zaměřený na protahování  a celkové posílení středu těla pod dohledem naší fyzioterapeutky. K tomuto cvičení využíváme SM system . V úterky probíhá trénink zaměřený na běhání a koordinaci (zvyšování dynamiky, rychlosti a výbušnosti jednotlivých hráčů). Ve středy  je regenerační den na bazéně spojený s protahováním ve vodě a ve čtvrtky je trénink zaměřen na posilování středu těla, břicha a zad, to vše opět v režii naší fyzioterapeutky.

Sport vyžaduje optimální, rychlou, tj. automatickou koordinaci pohybu.

SM systém neboli spirální stabilizace – cvičení s gumou se opírá o 30let postupného vývoje a 25 let klinických studií.Spirální stabilizace je vysoce efektivní aktivní strečink. Guma klade přirozený odpor pro posílení a současné uvolnění svalů.

Při sportovním tréninku je potřebné zajistit správnou koordinaci (spolupráci, souhru) a stabilizaci (zpevnění
a centrování) pánve, trupu a hlavy. Končetiny mají tímto volný pohyb.

Pro kondiční trénink je důležité zařadit cviky vedoucí ke svalové harmonii s k optimálnímu protažení svalů. Jen optimálně protažený sval může sílit a zdokonalovat pohyb. Pro dosažení tohoto cíle musí sportovec cvičit minimálně 30 minut denně SM systém. Když nebudeme cvičit a kompenzovat daný sport denně, převládnou v oblasti řízení pohybu negativní vlivy jednostranného zatížení a zafixují se chybné pohybové vzorce.

Kvalitní kompenzační trénink je prevencí poškození pohybového aparátupodstatně zvyšuje sportovní výkon!

Pro každého rekreačního i profesionálního sportovce je nezbytná optimální spirální stabilizace. Pokud sport nezahrnuje i tuto složku tréninku, nebude náš organismus na rychle vzniklé nároky připraven a dojde k jeho přetížení při práci či sportu a recidivě potíží.


Logo Ferona Logo Radegast Logo TZ Logo AHR Logo BudamarLogo Wilson

Logo AGELLogo M Steel Projects Logo M Steel ProjectsLogo MSProjects International